ПРО ГОЛОВНЕ
recent

Канапками із креветками КДБ вербувало генсека НАТО



Генсека НАТО Єнса Столтенберга намагалися завербувати в КДБ. Про це він розповів в автобіографії "Моя історія". 

Пан Столтенберг поінформував, що з кінця 1970-х років підтримував контакт зі співробітниками посольства СРСР в Осло, а в другій половині 1980-х років неодноразово розмовляв з аташе з питань культури Борисом Кириловим. 

Генсек згадує, як зустрічався з ерудованим і цікавим співрозмовником Кириловим у ресторані національної кухні на площі Сторторвет, де за канапками з креветками вони обговорювали політику.

Зазначається, що Столтенберг знав про служіння Кирилова в розвідці КДБ. Згодом з'ясувалося, що співробітник посольства був шпигуном і головним його завданням було вербувати норвезьких політиків. "Потім з'ясувалося, що в результаті контакту з Кириловим у КДБ стосовно мене склали особисту течку і нарекли мене там кодовим ім'ям: я був Стєкловим", - пише Столтенберг у своїй біографії. Такі течки зазвичай складали стосовно людей, на яких КДБ розраховував як на конфіденційні контакти. 

У 1990-ті роки генсек НАТО розповів про контакти з Кириловим міноборони і службі поліцейської розвідки. Силовики попросили Столтенберга зустрітися з Кириловим, щоб зрозуміти, чи хотів би він залишити службу в КДБ. "Якби я підмітив такий сигнал, я мав би сказати, що Норвегія - безпечна країна і що про неї добре подбають... 

Виконуючи це завдання я почувався персонажем шпигунського роману, але, зрештою, починання не вигоріло", - пише Столтенберг, зазначаючи, що це було востаннє, коли він бачив Кирилова, додає NRK.


На платформі Blogger.